В. Липинський був послідовним противником ідеології і практики ОУН. Відкидаючи «інтегральний» націоналізм Д. Донцова, виступив з позицій територіального патріотизму. На його переконання, усі громадяни України, незалежно від їхньої національності, мусили працювати над творенням суверенної української держави, процвітання якої має бути запорукою їхнього добробуту. В. Липинський критикував українських соціалістів і лібералів, вважаючи їхню політику причиною поразки у визвольній боротьбі 1917-1920 pp. Він став ідеологом українського монархізму. Свої погляди Липинський сформулював у «Листах до бра-тів-хліборобів», які набули широкого розголосу серед українців. Його політичним ідеалом була конституційна монархія — «класократія з правовою - законом обмеженою і законом обложуючою монархією». Таким чином, незважаючи на істотні відмінності в програмах різних політичних партій, їх об'єднувало щире прагнення до національного відродження України, побудови незалежної української держави. 1. Охарактеризуй головні ідеологічні засади УНДО. Які чинники визначили його вплив серед населення України? 2. На які соціальні верстви Галичини спиралася Радикальна партія? 3. Чим визначався вплив КПЗУ серед населення і які чинники зменшували цей вплив? 4. За яких умов формувалась ОУН і до яких методів боротьби за самостійність України вдавалися члени цієї організації? 5. Охарактеризуй ідеологічні засади українського націонал-мо-нархізму В. Липинського. 1. Із програми УНДО, схваленої 19 листопада 1926 р. і. Політичні справи 1. Політичною метою УНДО є здобуття Соборної і Незалежної Демократичної Української Держави, і тому партія обстоює політичне самоозначення українського народу на всіх його етнографічних землях. [...] 3. УНДО бореться за суверенні права українського народу, обстоює конституцію - парламентський устрій та загальне, рівне, безпосереднє, тайне і пропорціональне виборче право до всіх законодавчих і самоуправних установ. 4. УНДО обстоює рівність усіх громадян перед законом без різниці пола, національності і віри, свободу осідки і заняття, слова і
|