ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДО ДОКУМЕНТІВ_ 1. Документ № 1. Виходячи із змісту документа, зроби висновок, чому в представниках української інтелігенції ЦК більшовиків бачив «ворогів народу». 2. Документ № 2. Яким було ставлення більшовиків до процесу українізації згідно з резолюцією червневого (1926) пленуму ЦК КП(б)У «Про підсумки українізації»? 3. Документ № 3. У чому полягає антиукраїнський характер теорії боротьби двох культур? Дай розгорнуту відповідь. §48. ОСВІТА І НАУКА В РОКИ НЕПУ 1. У якому стані перебувала освіта в Україні в 1917-1920 pp.? 2. Які зміни в науковому житті України відбулися в 1917-1920 pp.? Культурно- Встановлення тотального контролю над сфе- освітня робота рами духовного життя особливо яскраво відбилося на культурно-освітній роботі. Ще в грудні 1920 р. при Наркоматі освіти УСРР за зразком Російської Федерації було створено Головний політично-освітній комітет - Головполітос-віту. V Всеукраїнський з'їзд рад у березні 1921 р. поставив завдання «якнайшвидше об'єднати культурно-освітню роботу під єдиним керівництвом Головполітосвіти і спрямувати її на боротьбу з пережитками анархізму, петлюрівщини, бандитизму, на пропаганду законів і заходів радянської влади». Цим рішенням більшовики підпорядкували Головполітосвіту обслуговуванню своїх партійних цілей. Діяльність Головполітосвіти на собі відчули насамперед «Просвіти», які ще працювали в багатьох селах республіки. Протягом 1921-1923 pp. переважна їх більшість була насильно реорганізована в сільські будинки (сільбуди) і хати-читальні, які перетворювалися в організаційні центри політосвітньої роботи на селі. В містах органи Головполітосвіти використовували існуючі з революційних часів заклади та установи, провадили свою роботу через клуби, агітпункти, театри, бібліотеки. Кампанія Одним із важливих завдань культурно- ліквідації освітньої роботи була ліквідація неписьмен- неписьмен- ності серед дорослого населення. У травні ності серед 1920 p. IV Всеукраїнський з'їзд рад видав по-дорослих станову про боротьбу з неписьменністю. Все неписьменне населення віком від 8 до 50 років зобов'язувалося навчитися грамоти. До цієї роботи планувалося залучити
|